Моїм учням 8-х класів

07.04.2020
Українська література
Здоровенькі були. Тема уроку української літератури "Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».  Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії". 
Опрацюйте за підручником матеріал на С.243-245, 252-253.
Оповідання прочитайте на С. 245-251. 
Доберіть 10 запитань за змістом, обговоримо їх на відеоконференції 10.04.2020
Прикріпляю відеоурок Горяної Л. С., який ви можете преглянути після прочитання твору. До зустрічі.



06.04.2020
Українська мова
Вітаю! Сподіваюсь, ви здорові й щасливі від можливості побути вдома)))
Ми продовжуємо вивчати українську мову. Тема уроків на цьому тижні "Розділові знаки при відокремлених означеннях". Ми працювавтимемо таким чином: у понеділок ви повторите теоретичний матеріал про правила відокремлення поширених і непоширених означень, переглянете відео з Ігорем Хворостяним, який допоможе вам розібратися в правилах і краще їх запам'ятати; у робочих зошитах виконаєте завдання, які я прикріпила до цього повідомлення. Фото цих виконаних завдань  надсилати не треба. Ми їх обговоримо у четвер, коли зустрінемось на відеоуроці у додатку Zoom. Код конференції я вам повідомлю у Viber



Практичні завдання
Спишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть відокремлені означення, зясуйте, за якими правилами їх відокремлено
Гола земля бита крилами вітру безнадійно сіріла під оливяним небом.
Сивий полин пянив повітря гіркими пахощами густими і задушливими.
Пливли дощі дрібні та безперестанні з сивими непроглядними туманами.
Схвильовані і вражені веселі й замислені дивились вони на перетворені свої простори.
Збентежений з такої зустрічі хлопець ледве не випустив хлібини.
Розбуджений подихом весни Дніпро гнівно трусонув могутніми плечима й скинув із себе крижаний панцир зими.
Над ставком стояла Довбишева хата вся в черешнях.

    Виконайте повний синтаксичний розбір речення
Хлоп’ячі голоси, дзвінкі та тоненькі, лунали під крайньою хатою поблизу млина.

17.03.2020
Доброго  здоров'ячка!









 Сподіваюсь, що теорію з теми ви вже опрацювали. У Google-klassroom я надіслала практичні завдання. Виконайте їх В ОКРЕМОМУ зошиті. Зробіть по можливості якісне фото й відправте мені на адресу bilera.isupovagalina@gmail.com  Крім того, прикріпила форму з тестом, проте вона ще закрита для відповідей.  Завтра у Viber повідомлю час і відкрию її на 15 хвилин. Оцінки перенесу в журнал після карантину, тому опрацюйте добре теорію й виконайте тест теми 34 в посібнику А. Авраменка. Це покращить ваші результати. Завдання з української літератури з інструктажем до їх виконання також знайдете у віртуальному класі. Будьте здорові.

16.03.2020
Вітаю! Ну що, здатні на здоровий оптимізм і супротив паніці? Я - так! Тому пропоную ударити інтелектом по карантину й продовжити освітній процес з української мови. Ви знаєте, що у нас повинна була бути контрольна робота, проте дистанційно її провести покищо немає можливості. Тому рухаємось далі, а всі контрольні будуть після карантину. 

Тема двох уроків на цьому тижні "Поняття про відокремлення. Відокремлені означення". За традицією, цей матеріал ви опрацюєте за підручником на С.144-145, 147, 149. Також теоретичний матеріал гарно подано у знайомому вам посібнику О. Авраменка. Це тема 34 на С. 141. І контрольний постріл - це коротенький, проте змістовний відеоурок. Відео  не моє (я не фотогенічна), стягнула його в Мережі, але воно досить змістовне, щоб, уважно прослухавши урок, розібратись у темі (дякую авторові!) У наступному повідомленні будуть практичні завдання, звичайно ж, тести також будуть! І нагадую, тут я лише дублюю завдання. Основна платформа для навчання під час каратниту  - Google-klassroom, слідкуйте за повідомленнями. Натхнення, любі мої, і, як говорить наш президент, 36,6 вам. 



Завдання на час карантину
Добрий день. Гарно, щоє можливість відпочити, проте час не чекає.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема "Однорідні й неоднорідні означення". Опрацювати матеріал підручника на С. 107, виконати вправи 238, 241. За посібником О. Авраменка С. 116-117, виконати тести до теми.
Тема "Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами". Опрацювати матеріал підручника на С.115, виконати вправи 260, 262. За посібником О. Авраменка С. 122, виконати тести до теми.Завдання виконувати на ЧЕРНЕТКАХ, бо зошити призначені для роботи під час навчального процесу. За тестами О. Авраменка буде самостійна робота після карантину. За правилами буде лінгвістичний диктант. Успіхів!УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА1. Опрацювати сторінки підручника 176 - 182. За біографією М, Коцюбинського скласти резюме в сервісі  https://www.canva.com/uk_ua/ Зробіть скріншот створеного продукту й надішліть мені на пошту bilera.isupovagalina@gmail.com2. Прочитати за підручником повість М. Коцюбинського "Дорогою ціною" (С. 183-200).Створити паспорт твору. 
До речі, завдання я продублювала в Google-класі. Успіхів!



Вітаю!
Ваші вчителі у 2019 - 2020 навчальному році:

Українська мова Білера-Ісупова Галина ІванівнаДенисенко Наталія Василівна

Українська література Білера-Ісупова Галина Іванівна

Англійська мова Деменко Марина МиколаївнаШестакова Ірина Олександрівна

Зарубіжна література Жукова Любов Павлівна

Історія України Зінченко Світлана Миколаївна

Всесвітня історія Зінченко Світлана Миколаївна

Мистецтво Слюсар Тамара Григорівна

Алгебра Чмут Ольга Григорівна

Геометрія Чмут Ольга Григорівна

Хімія Кравченко Світлана Миколаївна

Фізика Шпакова Лариса Миколаївна

Географія Філатова Світлана Юріївна

Біологія Семенюченко Олена Анатоліївна

Інформатика Бабенко Інна Вікторівна                       

Гладишев Олександр Петрович

Фізична культура Безкоровайний Артем Сергійович

11.10.2018



18.09.2018



09.09.2018

Привіт, друже!

Продовжимо подорож теренами української мови та літератури? Думаю, ти знаєш, що успішна людина повинна вміти, перш за все, красиво й грамотно говорити. І писати, звісно. Тож уперед!

Завдання з української літератури



05.03.2018

Привіт, не втомилися відпочивати? Тож продовжимо роботу. Сподіваюсь, що ви сумлінно попрацювали над матеріалом минулого тижня, хоча активність у Google класі невелика, хочу вірити, що правила вчите. Тому завдання на поточний тиждень.

З української мови залишаю на доопрацювання ті ж самі правила за підручником  С.Я. Єрмоленка  правила на сторінках 173 – 174 з теми «Написання прикметникових суфіксів», на сторінках 176-179 з тем «Написання частки не з прикметниками»,  «Написання –н- і – нн- у прикметниках», на сторінках 181-186 з тем «Написання складних прикметників разом і через дефіс», «Написання прізвищ прикметникової форми».

У Google класі будуть з’являтися нові тести. Слідкуйте за оновленнями. Важливо! У кожному тесті ставлю «ловушки» (неправильні відповіді), щоб не потрапити у такий капкан, треба аналізувати кожне слово відповідно до правил та винятків. На уроках проаналізуємо відповіді й напишемо лінгвістичний диктант!!!. Тому правила вчити ОБОВ‘ЯЗКОВО.


Корисним буде відео про прикметник

 

Українська література
1.У зошитах розписати композицію вже прочитаної вами повісті Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
2.Прочитати оповідання Євгена Гуцала «Сліпий Сень» за цим посиланням  Текст оповідання

Біологія
Опрацювати §§ 40, 41. Усно відповідати на питання після тексту, зробити усно висновки за прочитаним.

Англійська мова
1.   Повторити види магазинів, назви товарів, кількість грошей, необхідних для покупок.
2.   Повторити Pfst+Simple (минулий неозначений час)
3.   Підготуватись до контрольної роботи.
4.   Підготувати текст (письмово на чернетках) «Мій останній візит до магазину» або «Магазини мого міста»

28.02.2018 
Як відпочивається? Сподіваюсь, усі здорові. Тоді активізуйтесь до роботи. Не всі ще виконали завдання. Після карантину проведу самостійну письмову роботу за нижчевказаним матеріалом.


Увага! Дистанційне навчання!
Завдання з української мови на час карантину
27.02.2018
Опрацювати за підручником  С.Я. Єрмоленка  правила на сторінках 173 – 174 з теми «Написання прикметникових суфіксів»

28.02.2018
Опрацювати за підручником  С.Я. Єрмоленка  правила на сторінках 176-179 з тем «Написання частки не з прикметниками»,  «Написання –н- і – нн- у прикметниках»

01.03.2018
Опрацювати за підручником  С.Я. Єрмоленка  правила на сторінках 181-186 з тем «Написання складних прикметників разом і через дефіс», «Написання прізвищ прикметникової форми»

Увага, це важливо! Щодня за кожною темою в Google класі буде доступним тест для виконання. Слідкуйте за оголошеннями  у блозі «Барви слова» та у Google класі

Завдання з української літератури на час карантину
1     Опрацювати за підручником О.М. Авраменка матеріал на сторінках 155 – 156 «Комічне. Засоби творення комічного» 

    Заповнити табличку, користуючись текстом повісті В. Нестайка «Тореодори з Васюківки».
    Табличка для заповнення  (натиснути)

У робочі зошити записати проблематику повісті
  • повага до ближнього, вміння розуміти його;
  • дружби;
  • турбота про власне здоров’я як одну з людських цінностей.
2.   До 06.03.2018 прочитати за підручником повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» на С.157-184. Після прочитання усно здійснити самоперевірку за запитаннями на сторінках 171-172, 184-185.


Завдання з математики від Ольги Григорівни
Опрацювати матеріал  § 28. Виконати №№ 1267, 1268, 1270, 1273, 1275, 1279, 1281, 1285, 1287, 1291.


08.01.2018

Увага! Оголошення!

        09.01.2018 року проведемо весело час разом за веселими розвагами на ролердромі чи на катку (вирішимо на місці). Збираємося о 11.30 центрального входу до ТРЦ "Лавина"


16.12.2017

Шановні шестикласники!

Я створила віртуальний клас на платформі Google за електронними адресами, котрі ви в минулому році використали для реєстрації на ресурсі "Майстер-тест", і послала Вам запрошення приєднатися. У кого нема облікового запису (електронної пошти) на gmail.com, створіть, будь ласка, і надішліть мені на пошту (унизу цієї сторінки). Важливо саме на цьому ресурсі створити, їнші електронні адреси не приєднаються. За допомогою віртуально класу ми зможемо обмінюватися інформацією, створювати спільні презентації, виконувати тести, спілкуватися в онлайн-режимі.

 Послідовність морфологічного розбору іменника


15.12.2017

Тверда та м'яка група іменників чоловічого роду на -р-





Вправа для виконання

Розподіліть іменники в три колонки за групами
Саніта́р, бригади́р, букси́р, кобза́р, пусти́р, ко́зир, комар, хабар, варвар, долар, апте́кар,  панцир, пластир,гончар, Ігор, кучер, єгер, школя́р, бджоля́р, бетоня́р, човня́р, ювіля́р, капіля́р, сто́ляр, якір, муляр, столяр, ювіляр, корса́р, мадяр, ма́ляр, зброяр, сміттяр, картяр, футляр, перпендикуляр, екземпляр.





20.11.2017 


Шановні учні!


Департамент освіти і науки проводить онлайн опитування у рамках проекту «Вчимося жити разом» про умови навчання учнів у нашому закладі. Вам необхідно до 28 листопада 2017 року відповісти на запропоновані запитання за посиланням




Алгоритм проведення онлайн опитування «Вчимося жити разом» для учнів


  1. Введіть посилання http://opros.autta.org.ua
  2. Виберіть  «Авторизація»
  3.  На головній сторінці натисніть «Пройти опитування»
  4. Введіть  email: sumyccsh17@ukr.net
  5. Введіть  пароль cy9R3IMVhA
  6. Далі натисніть «Оберіть, хто Ви»
  7. Виберіть клас, і відкриється анкета
  8. По завершенню натисніть «Відправити анкету»


Пам`ятайте: на відповіді у Вас 30 хвилин!



На жаль, робота сайту не стабільна, тому спробуйте через певний час, якщо не вийде з першого разу.



Це повинен знати кожен шестикласник


24.10.2017

Сьогодні ми працюємо зі змістом дуже зікавого й захоплюючого твору В.Рутківського "Джури козака Швайки", якого, на жаль, немає у ваших підручниках. Про автора твору ви можете дізнатись за посиланням http://litakcent.com/2011/07/26/15394/comment-page-1/    або  http://wz.lviv.ua/interview/128326

Роман можна прочитати тут http://www.rulit.me/books/dzhuri-kozaka-shvajki-read-320930-1.html



Крім того, група кінематографістів працює наразі над зйомками однойменного фільму, який прогнозовано вийде у світ у червні наступного року. Тож будемо чекати!



27.09.2017


10.09.2017 року
Шановні учні!
Перепрошую за затриману інформацію (не було з’єднання з мережею Інтернет з причин, що від мене не залежать)
Подаю список учителів, номери кабінетів та адміністрації школи, який треба вписати у відповідні сторінки щоденника. Велике прохання до батьків допомогти зробити це дітям охайно й красиво.

Українська мова Білера-Ісупова Галина Іванівна
Українська література Білера-Ісупова Галина Іванівна
Зарубіжна література Жукова Любов Павлівна
Англійська мова Аносова Людмила Олександрівна
                               Совенко Олена Олександрівна
Історія Зінченко Світлана Миколаївна
Математика Чмут Ольга Григорівна
Біологія Семенюченко Олена Анатоліївна
Географія Філатова Світлана Юріївна
Музичне мистецтво Нестеренко Федір Павлович
Образотворче мистецтво Слюсар Тамара Григорівна
Інформатика Мироненко Ірина Олександрівна
      Бабенко Інна Вікторівна
Трудове навчання Авраменко Василь Іванович
                                   Ніколова Ольга Миколаївна
Основи здоров’я Добровольська Марина Володимирівна
Фізична культура Безкоровайний Артем Сергійович
Адміністрація школи
Директор школи Авраменко Любов Михайлівна
Заступник директора з навчально-виховної роботи Бабій Лариса Михайлівна
Заступник директора з навчально-виховної роботи Деменко Олена Валентинівна
Заступник директора з виховної роботи Бондаренко Олена Миколаївна

Педагог–організатор Тубальцева Тетяна Михайлівна
Соціальний педагог Могілат Дар’я Олегівна
Практичний психолог Ярова Ліліана Вікторівна
Класний керівник Білера-Ісупова Галина Іванівна


Крім того, нагадую, що 14.09.2017 року о 18:00 у кабінеті №223 відбудуться батьківські збори. Явка одного з батьків обов’язкова (удвох також можна).

Теми для складання діалогу з української мови 


Деякі правила телефонного етикету



06 квітня 2017 року

Домашнє завдання з української мови на 07 березня 2017 року

1. З-поміж двох висловів вибрати нормативний. Вибране словосполучення записати.

Громадянські права, громадські права; передплата на журнал, підписка на журнал; пам’ятник архітектури і мистецтва, пам’ятка архітектури і мистецтва; акварельні барви, акварельні фарби; втратити свідомість, знепритомніти; замовити каву, заказати каву; нехтувати звичаї, нехтувати звичаями.

2. Виписати пароніми з даного джерела  http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-10E673DDDE15E/list-B407A47B26

28 березня 2017 року

Увага, екскурсія!


        Для учнів 5-Г класу 31 березня  2017 року організовано екскурсію до „Сумського центру еколого - натуралістичної творчості учнівської молоді”. Запрошую всіх, хто любить тварин і цікавиться їх життям. Збираємось біля школи о 10:00. Вартість екскурсії - 5 гривень.


26 березня 2017 року

До уваги учнів!

28 березня о 10:00 в кабінеті №223 відбудеться майстер-клас "Паперова майстерня". Запрошуються всі охочі. З собою мати ножиці, клей ПВА, спицю для в'язання, форму для обплітання, наприклад, склянку без ручки чи невелика піалу.

19 березня 2017 року




07 березня 2017 року


Виконайте на окремих аркушах тестові завдання з теми "Орфографія"


07 березня 2017 року

Виконайте завдання на вживання апострофа




04  березня 2017 року
Нагадую, що на сайті Майстер-тест усі зареєстровані учні отримали запрошення виконати тест. Поки що тільки один учень пройшов тестування.

Пропоную переглянути відеоурок про вживання м'якого знака та апострофа



24 лютого 2017 року

Увага!
На сайті Майстер-тест активне нове завдання з української мови. Раджу повторити акцентуаційні норми (наголошування слів), скориставшись розділом "Говори правильно". Термін виконання - до 22:00 26 лютого. 



11 лютого 2017 року
Усім дякую за зустріч! Було весело і позитивно! 

Можу сказати, що в класі міцний учнівський і батьківський колектив.  Відпочиньте трішки й беріться до роботи. 

Домашнє завдання з української мови на 14.02.2017 року

1. Уставте пропущені літери й запишіть слова фонетичною транскрипцією
Д...ректор, пр...з...дент, п...л...на, ос...ні, бр...ніти, ст...лити, заст...лати, б...р...зневий, тримати, л...вада, к...шеня, справ...дливий, з...зуля, зд...рати, віт...р, л...б...диний.
2. Виконайте фонетичний розбір слова ущільнення.



05 лютого 2017 року
Любі діти!
Незабаром ви почнете вивчати з української літератури повість Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі". З об'єктивних причин цього твору немає в підручнику, тому прочитати ви його зможете, натиснувши на ілюстрацію і перейшовши за відповідним посиланням.


Крім того, ви повинні будете вивчити прозовий уривок з цього твору. Нижче подано текст цього уривка.

А Наталочка повільно пішла навкруг майдану, озираючись на всі боки. Тут було гарно! У зеленому вінку ясенів здіймалися дві церкви: старенька дерев’яна, в якій козаки молилися перед битвою, і велика церква-пам’ятник, змурована над останками загиблих. Ото перед нею й правили Службу Божу. Лився спів, густо курився ладан, м’який пахучий дим стелився довгими пасмами, огортав людей, дерева, і ті в ньому ставали інакшими, мовби нетутешніми. Дим клубочився, вогко торкав Наталочці лице — дим чи туман? Авжеж туман, білий, як молоко, і в ньому по груди стояло… козацьке військо. Вся похоловши, Наталочка збагнула, що вона якимсь дивом бачить саме ту трагічну п’ятницю ЗО червня 1651 року, третій день Берестецької битви. 

Для того, щоб Ваше читання напам'ять було виразним, пропоную передивитись відео виступу школярки Марії Притули


03 лютого 2017 року

На сайті Майстер-тест для зареєстрованих учнів доступний тест з української літератури за творчістю Л.Глібова та за літописними оповіданнями. 
Важливо! Перед тестуванням опрацюйте матеріал підручника. Можливість пройти тестування буде до 05 лютого до 22:00. На виконання відведено 06 хвилин. Бажаю успіху!

21 січня, четвер

Домашнє завдання з української мови на 24.01.2017 року
Поставте розділові знаки. Усно поясніть їх уживання.
А що, коли я й справді лісова мавка запитала дівчина грайливо (І. Цюпа). Скільки кілометрів до міста запитав мене супутник (В. Ващенко). Богдан розсміявся Що ж я вам дам коли маю тільки один пейзажний вірш (М. Стельмах). І я зважився Дідусю, а ви візьмете мене з собою в море. То правда згодився дідусь Генеральського чину безвусим не доскочиш. Ось де місце для твердині! з уст зірвалися слова. На мій погляд пише О.Гончар у творах справжнього митця мусить виявлятися той високий ідейно-естетичний ідеал людини, котрий є у житті.


14 січня 2017 року

Увага!

На сайті Майстер-тест для зареєстрованих учнів доступний тест за казкою Галини Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії". Термін виконання - до 15 січня 23:45. Слідкуйте за часом під час виконання. Він обмежений. Бажаю успіхів.


28 грудня 2016 року

УВАГА! ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ!


Любі друзі!

Пропоную вам зареєструватися на сайті   http://master-test.net/ru, щоб мати можливість проходити тестування з української мови та літератури он-лайн.  Після цього надішліть, будь ласка, свою електронну адресу, під котрою ви зареєструвались на цьому ресурсі, на мою електронну пошту bilera.isupovagalina@gmail.comщоб я мала змогу створити онлайн-клас. Обов'язково вкажіть своє справжнє прізвище та ім'я. 

Увага! Якщо ви вже зареєструвались, ви можете додати мене у список своїх учителів, скориставшись спеціальним кодом     28396b17

Також ви можете скористатись покроковою інструкцією реєстрації, розміщеною за цим посиланням  http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2013/03/14/instruktsiya-kak-polzovatsya-servisomРозділ "Регистрация с использованием кода преподавателя" (унизу сторінки)

У разі карантину таким чином можна організувати дистанційне навчання, що дасть можливість вивчати предмет, не гаячи часу. Обов'язково вкажіть своє справжнє прізвище та ім'я. У разі карантину таким чином можна організувати дистанційне навчання, що дасть можливість вивчати предмет, не гаячи часу. Бажаю успіхів!

25 грудня 2016 року

Домашнє завдання з української мови на 27.12.2016 року 

Виконайте повний синтаксичний розбір (підкресліть усі члени речення, надпишіть частини мови, дайте характеристику реченню за схемою)
Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. Дощ пройшов, і день такий полив’яний… А сонний гриб в смарагдовій куфайці дощу напився і за день підріс. Блищить ріка, метляє вітер чуба, і сонце світить гаряче.


23 грудня 2016 року

Твір для підготовки до позакласного читання ви можете знайти за цим посиланням

Марко Черемшина "Сльоза"

21 грудня 2016 року

Пропоную виконати завдання, що допоможуть у підготовці до контрольної роботи з української мови

1. Однорідні члени речення – це:
А   члени речення, що становлять його граматичну основу;
Б   усі члени речення, крім головних;
В   члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того   самого члена речення;
Г  слова, що називають того, до кого звертаються.

2. Укажіть речення, у якому після узагальнюючого слова треба ставити двокрапку (деякі знаки пропущені):
А  Низькі ділянки полісся займають болота, торфовища, заболочені землі.
Б  Альпіністи продовжували рухатися за маршрутом.
В  У Карпатах багато рідкісних рослин тис ягідний, ялиця біла, рододендрон східно-карпатський.
Г  Тріщинки в емалі зубів виникають від розкушування горіхів, кісточок слив, вишень, абрикос.

3. Укажіть речення, в яких правильно розставлені розділові знаки:
А  Тріщинки в емалі зубів виникають від розкушування: горіхів, кісточок слив, вишень, абрикос.
Б  Ми споживаємо різні продукти -  м'ясо, молоко, сир, картоплю, огірки.
В  Для використання лікувальних властивостей мінеральних вод створено курорти: Трускавець, Моршин, Свалява та інші.
Г  Зимове сонце з’явилося на мить, і заховалося за хмари.

4. Укажіть речення, в якому є звертання (розділові знаки пропущені):
А   Дозволь батьку отамане нам на башти стати. (Народна творчість.)
Б   Та це ж садівникова донька Наталка маленька помічниця.
В  Моя подруга Ганнуся якось зайшла до мене.
Г  Мої найкращі друзі завжди мене підтримують.

5. Укажіть речення, в якому є вставне слово або словосполучення (розділові знаки пропущені):
А  Дивна річ лежить переді мною.
Б  Дивна річ лелеки залишились зимувати в селі.
В  Ранньою весною буває на річці повінь.
Г  Буває й узимку соловей співає.

6. Визначте правильне твердження:
А  звертання членом речення не буває;
Б   вставні слова не виділяються комами;
В   вставні слова виступають членами речення;
Г   у складному реченні одна граматична основа.

7.    Джерело повідомлення виражають вставні слова:
А    я думаю, як кажуть, як відомо;
Б    мабуть, може, ймовірно;
В    будь ласка, перепрошую, вибачте;
Г    на щастя, на диво, слава Богу.

8. У якому варіанті представлено речення з однорідними підметами?
А  Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман.
Б  Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
В  Блакитними очами дивляться мені в очі весна й небо.
Г Сонно й непорушно про щось мріє засніжений ліс.

9.У якому варіанті при узагальнювальному слові ставимо двокрапку? (Розділові знаки не розставлені)
А   Зима це період зимових свят, подарунків та канікул.
Б   Дерева кущі птахи все завмерло навколо.
В   Я зробив усі завдання розв'язав задачі, написав вправу.
Г   За вікном колюча віхола вила, скавчала й плакала, мов голодна вовчиця.

10.  У якому варіанті представлено речення зі звертанням?
А   Мабуть, весна принесе з собою і радість.
Б   Сподіваюся, сину мій, ти усе зробив правильно.
В   Поля, ліси, гори — усе сяяло після дощу.
Г   Мої найкращі друзі завжди мене підтримують.

11.  У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?
А  Усі: вовки, білки, зайці — бігають по снігу і мимоволі мабуть залишають свої сліди.
Б  Усі: вовки, білки, зайці — бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.
В Усі: вовки, білки, зайці бігають по снігу і мимоволі, мабуть,залишають свої сліди.
Г Усі -  вовки, білки, зайці бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.

12.  Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно поставити в поданому реченні:
        Радощі і чорну днину все я з вами розділю (П. Тичина).
А тире після слова «днину»;
Б  двокрапку після слова «все»;
В кому після слова «радощі»;
Г тире після слова «все».

13.       Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):
А однорідні члени
Б звертання
В вставне слово
Г  дві граматичні основи

1   Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.
2  Зігрій мене сонечко своїм теплом.
3  Зима напевне буде суворою.
4  Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом
5   Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.


14.Установіть відповідність між реченнями та ускладню вальними елементами   (розділові знаки пропущені)
А   Новий рік без сумніву найкраще свято.
Б  Я люблю тебе зимова казко.            
В  Тепло й затишно на душі в різдвяний вечір.
Г  Клени й тополі виструнчились понад шляхом.
1.    Речення з однорідними обставинами
2.    Речення з однорідними підметами.
3.    Речення із вставним словом.
4.    Речення із звертанням.
5. Складне речення


15. Продовжіть речення, увівши до нього однорідні члени і поставивши розділові знаки: Все тут радує зір _____________.


16. Запишіть речення, розставивши розділові: Чарівний світ пливе переді мною: сині води, білі піски, хати на високих берегах. (О.Довженко). Та ти, напевно, дякувать відвик, бо це для тебе завелика жертва. (М.Руденко). Місяченьку, наш голубоньку, ходи до нас вечеряти! (Т.Шевченко). А літо йде полями і гаями і вітер віє і цвіте блакить. (А.Малишко)  І земля і вод і повітря  все поснуло.  Все усміхалося Ганнусі і небо й квіти й дерева і озера блакитні води. 


17. Продумайте , що б ви написали у міні-творі на одну з тем: "У шкільній бібліотеці", "На уроці української мови". У твір необхідно увести речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами.

Бажаю успіхів при підготовці!

20 грудня 2016 року

Корисною для підготовки до контрольної роботи буде схема синтаксичного розбору речення







Карантин продовжено!
Отже, щоб легше було  засвоїти велику кількість мтеріалу, з української мови  попрацюйте самостійно над темою "Пряма мова. Діалог".
Для цього вивчіть правила за підручником на С. 86-87, 90.
Виконайте такі вправи: 195, 197, 198, 203, 204.
З української літератури підготуйтесь до переказування епізоду казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», що найбільше сподобався. Подбайте про виразність, пригадавши основні засоби виразного читання.


Доброго дня, мої любі! 
Пропоную під час карантину виконати наступні завдання з української мови та літератури. 

 Української мова
1. Повторити за підручником з української мови  правила на 
С. 67-83
2. Виконати вправи №№ 155, 165, 172, 180, 186.

3. Виконайте практичні завдання
1.    Знайти речення з однорідними членами:
а) Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.
б) Лагідно світить сонце, голубіє небо, стоять у барвистих шатах дерева.
в) Полохливий заєць пригина вуха, витріща очі і порина у море лісових звуків.
2. Знайти речення, в якому однорідні члени – означення:
а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені на картині.
б) Була весна весела, щедра, мила.
в) Мавка йде до калини, ламає червоні кетяги ягід.
3. Виділіть речення з узагальнюючим членом:
а) Все бачить співець у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову.
б) На високих горбах шуміли під вітром дуби, липи, клени.
в) З берега на берег можна добутися баржами, човнами.
4. У якому реченні є звертання?  
а) Поблискують черешеньки в листі зелененькім.
б) Мама співає дитині першу пісню, відводить уперше до школи.
в) Вийди, вийди, сонечко, на дідове полечко.
5. Знайдіть речення із поширеним звертанням:
а) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.
б) Спи, синочку, спи, дитя.
в) Запалай, мій вогнику крилатий, полум'ям привітним і незлим.
6. Визначте рядок, у якому всі слова – іменники в кличному відмінку:
а) сестрицею, Інно, чайка;
б) Андрію, козаче, учителю;
в) весна, жінко, калина.
7. Якщо звертання вимовляється з особливою силою, то виділяється:  
а) тире; б) комою; в) знаком оклику.
8. Виділіть речення, у якому вставне слово виражає впевненість:
а) Отже, що тут багато говорити і сперечатися.
б) Звісно, хлопцям не було чого боятися.
в) Відступати нам, по-перше, пізно, а , по-друге, немає підстав.
9. Слово чи група слів, які називають того, до кого звернена мова, називаються:  
а) вставним словом;
б) звертанням;
в) граматичною основою.
10.    Установити відповідність.
    1. У нашому лісі ростуть і берези,               А. Однорідні означення
   і дуби, і вільхи.
2. Реве та стогне Дніпр широкий.                Б. Однорідні обставини
3. Ніч була якась таємнича, темна,             В. Однорідні підмети
   тривожна.
4. На землі, у траві, на деревах -                   Г. Однорідні присудки
   скрізь вирує життя.
                                                                           Д. Однорідні додатки  
11.    Поставити розділові знаки в реченнях:
Вони були скрізь і на подвір'ї і на деревах і на клумбах. І земля і вода і повітря все поснуло. Легка біла прозора постать обличчям нагадувала Мавку.
12.    Виписати звертання.

Ти постаєш в ясній обнові, як пісня линеш, рідне слово. Ти наше диво  калинове, кохана материнська мово! Умивайтеся, дівчатонька молоді, цвіт-калину розпускайте на воді. Не журися, козаченьку, ти ще молоденький.
Української література
1. Прочитати казку Галини Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» (С. 99 - 137 )
2. Виконати завдання на С. 138-139.
3. Дібрати 10 запитань за змістом казки у форматі літературного диктанту.
4. Написати листа одному з героїв казки з порадими, як стати кращим (до 1 сторінки).

1 коментар: