Моїм учням 9-х класів

06.04.2020
Вітаю! 
Сподіваюсь, ви здорові й задоволені, що відпочиваєте від школи. #залишайтесьудома, а школа до вас прийде сама))))
Отже, на цьому тижні ми розпочинаємо роботу над новим розділом мовознавства - лінгвістика тесксту. Тема занять "Текст, його основні ознаки. Будова тексту"

Працюватитемо таким чином: у понеділок ви опрацюєте теоретичний матеріал за підручником на С.. 189, переглянете відео, яке допоможе вам розібратися в правилах і краще їх запам'ятати; у робочих зошитах виконаєте завдання, які я прикріпила до цього повідомлення. Фото цих виконаних завдань  надсилати НЕ ТРЕБА. Ми їх обговоримо у четвер, коли зустрінемось на відеоуроці у додатку Zoom. Трму виконати вам їх все ж таки доведеться. Тоді я й оголошу домашнє завдання. Код конференції я вам повідомлю у Viber.


*Спишіть, вставляючи пропущені букви.
* Знайдіть дане і нове цього уривка.
Багатовіковий досвід трудового люду, його творча снага, сила духу, біль і гнів, боро..ба, стражда..я, мрії - все це зафіксовано у слові, в народній пісні, думі, прислів'ї, повнозерному народному афоризмі... Українська мова сьогодні - це мова, що, ввібравши найці..іше з надбань минулих віків, перебуває в невпинному розвитку... Саме таке її б..га..во фіксує нова фундамента..на праця українських мовознавців - 11-томний Словник української мови... Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповн..на музики й квіткових пахощів - скі..кома епітетами супроводя..я визначе..я української мови! І, зрештою, всі ці епітети слушні... У вигляді мови природою дано людині великий скарб.
(За тв. О.Гончара “Цвіт слова народного”)


Ø Прочитати  текст. З’ясувати  тип мовлення  і  стильову належність. Аргументувати  свою думку.
   Відомо, що мова кожного народу —  явище  давнє,  її коріння сягають  у  доісторичні  часи.  Вона  є  найгеніальнішим  витвором багатьох  поколінь.  Кожне  витворене  й  прийняте  для  вживання слово —  це  своєрідний  символ  сформованої  ідеї,  мета  якої  проникнути  у  світ  природи  і  в  людську  сутність,  у  світ  людського духу.  Вироблення  граматичних  законів,  творення  нової  лексики —  справа  тисячоліть.
    У  великому  творчому  процесі  народжується  мова  людини, а  з нею народжується й найприродніше  єднання — народ. Мова стає  тією  субстанцією,  що  породжує  народ,  націю:  створилася мова —  виникає,  починає  діяти  народ. То ж  не  дивно, коли  наступає загроза зникнення мови,— надходить  і загроза смерті народу, носія мови  (Г. Нудьга).
Ø Спишіть. Визначте, що виражають виділені слова в реченнях — «нове» чи «відоме»? 


19.03.2020
Мої вітання! З мовою справились? Тримайте завдання з української літератури.
З української літератури продовжуємо вивчати творчість Т. Шевченка. Нагадую, що я вже задала вивчити напам'ять два уривки. Скористайтесь карантином, бо потім часу не буде на перездачі-доздачі. А ви на фініші, оцінки з літератури підуть у Свідоцтво.
1. Перед карантином я вам задавала прочитати поеми "Наймичка" і "Катерина". Критичний матеріал до цих творів ви можете опрацювати на С. 234-236. До кожної з них створіть паспорт (шаблон у вас є). Створіть у зошитах галерею образів кожного твору, зробіть фото виконаної роботи й надішліть мені на мейл для перевірки або в групу у Viber. Для кращого розуміння змісту раджу переглянути відео.
2. Прочитайте поезію "У нашім раї на землі...", скористайтесь мобільним додатком у телефонах "Кобзар" або книгою, хто має. За трьома творами, у яких розкрита трагедія жінки-матері, створіть у зошитах порівняльну табличку "Образ матері" (шаблон прикріплю). 
3. Ще, звичайно, будуть тести. 

4. Створіть хмарку слів на тему "Материнська любов" за посиланням https//wordart.com/create, пришліть також фото.

5. Починайте вчити вірш "Доля" . Це останній для вивчення напам'ять.

Тут розміщено зразок таблиці




17/03/2020

Доброго здоров'ячка! Сподіваюсь, що ви вже опрацювали теорію. Надіслала в  Google-класі практичні завдання. Виконуйте їх у окремому зошиті. Зробіть по можливості якісне фото й відправте мені на адресу bilera.isupovagalina@gmail.com

Завтра надішлю тести. Успіхів! Усе буде 36,6!!!

16.03.2020


Вітаю! Щоб ненудьгувати під час карантину й не відставати від програми, попрацюймо дистанційно, адже попереду ДПА. Для нас з вами це не вперше, тому маю надію на вашу свідомість. Завдання буду ставити відповідно до розкладу.

Отже, тема уроків на цьому тижні "Складне речення з різними видами зв’язку. Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку". ЇЇ ми опрацювали вже на попередніх уроках, проте з метою активізації ваших знань пропоную переглянути навчальне відео з теми. Крім того, повторити за підручником ви можете на С. 166-173,170-171,174. На С. 177 розміщено схему синтаксичного розбору речення з різними видами зв'язків. Опрацюйте її. Завдання за цим матеріалом будуть у настопному повідомленні. І нагадую, тут я лише дублюю завдання. Основна платформа для навчання під час каратниту  - Google-klassroom, слідкуйте за повідомленнями.








06.02.2020

Увага! У Google-класі з'явилось нове завдання. Слідкуйте за оновленнями.


04.02.2020

Завдання на карантин

Добрий день. Гарно, що є можливість відпочити, проте час не чекає й ДПА ніхто не відміне. Отже, завдання на час карантину.УКРАЇНСЬКА МОВА
Повторити матеріал на С. 142-152, опрацювати диктанти №№11-14 (табличка з орфограмами, пунктограми усно). 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Повторити матеріал на С. 142-191, буде контрольна робота.
До речі, завдання я продублювала в Google-класі. 

09.12.2019

Перейшовши за посиланням, виконайте завдання



15.10.2019


01.10.2019


"ОСТРОМИРОВЕ ЄВАНГЕЛІЄ": 10 НЕЙМОВІРНИХ ФАКТІВ ПРО СТАРОСЛОВ'ЯНСЬКУ РЕЛІКВІЮ
21.10.2016 12:20
У 1932 році сантехнік під час підтопу в бібліотеці намагався вкрасти багато оздоблену палітурку книги
Сьогодні, 21 жовтня 2016 року, минає рівно 960 років з початку створення славнозвісного "Остромирового Євангелія". 5.ua зібрав 10 неймовірних фактів, які варто знати про цю старослов'янську реліквію.
1. 21 жовтня 1056 року диякон Григорій вивів першу літеру "Остромирового Євангелія".
2. Робота над рукописом тривала більше 6 місяців – до 12 травня 1057 року.
3. Диякон Григорій, що жив у Києві, імовірно, належав до кліру митрополичого Софійського собору і робив на замовлення церковні книги для князя Ізяслава Ярославича, який вважав своїм обов'язком час від часу поповнювати бібліотеку, засновану його батьком Ярославом Мудрим. Але, за даними дослідників, "Остромирове Євангеліє" замовив не князь, а новгородський воєвода і посадник Остромира, який був родичем Ізяслава і недавно прийняв хрещення.
4. Євангеліє-апракос написане великим красивим уставним письмом, причому розмір літер поступово зростає до кінця книги. 294 пергаментні аркуші Євангелія прикрашені заставками та трьома великими зображеннями євангелістів Іоана, Луки і Марка. Ініціали, які яскраво розфарбовані зеленою, червоною, блакитною і білою фарбами та обведені накладним золотом – найпомітніша особливість художнього оформлення книги.
5. Остромирове Євангеліє – одна з найвидатніших точно датованих пам'яток старослов'янського письменства в давньоруській редакції, до виявлення у 2000 році Новгородського кодексу вважалася найдавнішою книгою, яка була створена на Русі.
6. "Остромирове Євангеліє" містить євангельські читання для неділі та свят.
7. Матеріали "Остромирового Євангелія" були використані, в певній мірі, для створення сучасних граматики і словників старослов'янської мови.
8. На відміну від інших пам'яток XI ст. в "Остромировому Євангелії" спостерігається правильна передача редукованих голосних звуків літерами ъ, ь.
9. У 1932 році у Відділі рукописів Державної публічної бібліотеки імені Салтикова-Щедріна (колишня Імператорська публічна бібліотека) зіпсувався водопровід. Чоловік, який прийшов лагодити його, побачив срібний оклад, розбив скло вітрини, здер оклад, а книгу закинув в шафу. У той же день злочинця знайшли, а Євангеліє вирішили більше не переплітати.
10. Нині Євангеліє перебуває у Росії.






10.12.2018

Завдання з української мови 

Списати речення. Підкреслити граматичні основи. У дужках указати вид односкладного речення 
Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі. (А. Малишко) В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого чаю? (І. Франко) За добро добром платять. (Нар. творч.) Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч. (Григір Тютюнник) Кричали до Бога, до чорта, до людей. (В. Винниченко) Там ціле підземне місто спорудили. (О. Гончар) Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу. (Нар. творч.) Надворі вже зовсім смеркало. (А. Головко) І всі ми як один підняли вгору руки. (І. Франко) Польовою стежкою з дальніх доріг іду в село й радію сподіваній стрічі. (В. Марченко)


11.10.2018



Теорія літератури

Художній образ — специфічна для літератури (і мистецтва взагалі) форма відображення дійсності, у творенні якої основну роль відіграють почуття, мислення й особливості світосприймання автора-митця. Є образи-персонажі (людські постаті), образи-пейзажі (картини природи), образи-речі (описи предметів та обстановки) тощо.

Художній твір — кінцевий результат і продукт творчої праці письменника, написаний за законами красного письма. Художні твори і складають художню літературу.


Художня література (лат. litteratura — написане, від littera — буква) — вид мистецтва, що зображує дійсність, створює художні образи за допомогою слова; сукупність творів цього виду мистецтва (епос, лірика, драма).


05.03.2018


Привіт, не втомилися відпочивати? Тож продовжимо роботу. Сподіваюсь, що ви сумлінно попрацювали над матеріалом минулого тижня, хоча активність у Google класі невелика, хочу вірити, що правила вчите. Тому завдання на поточний тиждень.

З української мови залишаю на доопрацювання ті ж самі правила за підручником О.В. Заболотного  на сторінках 130 – 133 з тем «Букви н та нн у прислівниках», «Написання не та ні з прислівниками», на сторінках 134 – 136 з тем «Написання и та і в кінці прислівників», «Правопис прислівників на –о, -е, утворених від прикметників», на сторінках 137-141 з теми «Написання прислівників разом і через дефіс».

У Google класі будуть з’являтися нові тести. Слідкуйте за оновленнями. Важливо! У кожному тесті ставлю «ловушки» (неправильні відповіді), щоб не потрапити у такий капкан, треба аналізувати кожне слово відповідно до правил та винятків. На уроках проаналізуємо відповіді й напишемо лінгвістичний диктант!!!. Тому правила вчити ОБОВ‘ЯЗКОВО.


 


Українська література

За додатковими джерелами опрацювати біографі Василя Симоненка.

Вивчити один з  його віршів напам’ять. Визначити тему й головну думку усіх його поезій, уміщених у підручнику.

Прочитати повість-казку М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» (сторінки 188-214)




28.02.2018
Як відпочивається? Сподіваюсь, усі здорові. Тоді активізуйтесь до роботи. Не всі ще виконали завдання. Після карантину проведу самостійну письмову роботу за нижчевказаним матеріалом.

27.02.2018
Увага! Дистанційне навчання!
Завдання з української мови на час карантину
27.02.2018
Опрацювати за підручником  О.В. Заболотного  правила на сторінках 130 – 133 з тем «Букви н та нн у прислівниках», «Написання не та ні з прислівниками»
28.02.2018
Опрацювати за підручником  О.В. Заболотного  правила на сторінках 134 – 136 з тем «Написання и та і в кінці прислівників», «Правопис прислівників на –о, -е, утворених від прикметників»
02.03.2018
Опрацювати за підручником  О.В. Заболотного  правила на сторінках137-141 з теми «Написання прислівників разом і через дефіс».

Сподіваюсь, допоможе в розумінні теми цей відеоурок



Завдання з української літератури на час карантину
Опрацювати матеріал за підручником Л.Т. Коваленка на сторінках 179-184 (творчість В.Симоненка).
Один з віршів В.Симоненка вивчити напам’ять (3а вибором:  на 12 балів – «Лебеді материнства», на на 10 балів – «Гей, нові Колумби й Магелани», на 9 балів – «Ти знаєш, що ти людина?»). Після прочитання усно здійснити самоперевірку за запитаннями на сторінках 182-183,184, 185-186.
Нагадую, що не всі учні розказали вивчений напам’ять один із віршів Ліни Костенко. У вас є гарна нагода надолужити й до 06.03 здати його.

Увага, це важливо! Щодня за кожною темою в Google класі буде доступним тест для виконання. Слідкуйте за оголошеннями  у блозі «Барви слова» та у Google класі


16.12.2017

Шановні семикласники! 


Я створила віртуальний клас на платформі Google за електронними адресами, котрі ви в минулому році використали для реєстрації на ресурсі "Майстер-тест", і послала Вам запрошення приєднатися. У кого нема облікового запису (електронної пошти) на gmail.com, створіть, будь ласка, і надішліть мені на пошту (унизу цієї сторінки). Важливо саме на цьому ресурсі створити, їнші електронні адреси не приєднаються. За допомогою віртуально класу ми зможемо обмінюватися інформацією, створювати спільні презентації, виконувати тести, спілкуватися в онлайн-режимі.

Обмеженість уживання деяких дієприкметників



Це повинен знати кожен семикласник



23.10.2017





11.09.2017





10.09.2017


Шановні учні!

Перепрошую за затриману інформацію (не було з’єднання з мережею Інтернет з причин, що від мене не залежать)


Суспільно-побутові пісні




Подаю відео, що допоможуть відновити знання про розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях








       25 квітня 2017 року


19 березня







11 березня 2017 року

До уроку української літератури

Оповідання Євгена Гуцала "Сліпий Сень" можна прочитати за посиланням http://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4531

07 березня 2017 року 

Виконайте на окремих аркушах тестові завдання з теми "Числівник"


Уживання м'якого знака в числівниках





04 березня 2017 року

Числівник. Відмінювання числівників




24 лютого 2017 року

Увага!
На сайті Майстер-тест активне нове завдання з української мови. Раджу повторити акцентуаційні норми (наголошування слів), скориставшись розділом "Говори правильно". Термін виконання - до 22:00 26 лютого. 



23 лютого 2017 року







20 лютого 2017 року



Таблицю "Засоби комічного в повісті Всеволода Нестайка "Тореодори з Васюківки" можна завантажити за цим посиланням 
"Засоби комічного в повісті Всеволода Нестайка "Тореодори з Васюківки"




17 лютого 2017 року

Увага!
На сайті Майстер-тест активне нове завдання з літератури. Термін виконання - до 22:00 19 лютого. Час на виконання - 06 хвилин. 


07 лютого 2017 року

Поповни знання про прикметник

Правопис прізвищ прикметникового походження



03 лютого 2017 року 


На сайті "Майстер-тест" до 22:00 05 лютого доступні для виконання тести з української мови з теми "Іменник. Прикметник" та з української літератури за темою "Я і світ" Увага! На виконання відведено всього 08 хвилин.
Важливо! Перед тестуванням опрацюйте правила за підручником.

27 січня 2017 року

До уроку української літератури




Заповніть таблицю-схему за притчею Емми Андієвської "Казка про яян"








На сайті "Майстер-тест" до 20:00 29 січня доступний для виконання тест з теми "Іменник. Прикметник" під назвою "6 клас. Прикметник. 27.01.2017". Увага! На виконання відведено всього 06 хвилин. Раджу перед тестуванням повторити матеріал за підручником та зошитом.


***

Твори Ігоря Калинця до наступного уроку української літератури можна знайти на сайті "Сорока Білобока"

19 січня 2017 року




14 січня 2017 року 

Увага!


На сайті Майстер-тест для зареєстрованих учнів доступний тест за темами "Іменник" та "Прикметник". Термін виконання - до 15 січня 23:45.  Слідкуйте за часом під час виконання. Він обмежений. Бажаю успіхів.

12 січня 2017 року
Увага!
Нагадую схему ідейно-художнього аналізу поетичного твору


11 січня 2017 року

Визначаємо віршовий розмір!


Шановний шестикласнику!
Согодні ти познайомився з новим поняттям з літератури.
Щоб краще зрозуміти цей матеріал, переглянь 


28 грудня 2016 року

УВАГА! ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ!



Любі друзі!


Пропоную вам зареєструватися на сайті   http://master-test.net/ru, щоб мати можливість проходити тестування з української мови та літератури он-лайн.  Після цього надішліть, будь ласка, свою електронну адресу, під котрою ви зареєструвались на цьому ресурсі, на мою електронну пошту bilera.isupovagalina@gmail.com, щоб я мала змогу створити онлайн-клас. Обов'язково вкажіть своє справжнє прізвище та ім'я. 

Увага! Якщо ви вже зареєструвались, ви можете додати мене у список своїх учителів, скориставшись спеціальним кодом     28396b17

Також ви можете скористатись покроковою інструкцією реєстрації, розміщеною за цим посиланням  http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2013/03/14/instruktsiya-kak-polzovatsya-servisom. Розділ "Регистрация с использованием кода преподавателя" (унизу сторінки)

У разі карантину таким чином можна організувати дистанційне навчання, що дасть можливість вивчати предмет, не гаячи часу. Бажаю успіхів!

27 грудня 2016 року


Схема морфологічного розбору іменника
1. Частина мови.
2. Початкова форма іменника (називний відмінок однини).
3. Власна чи загальна назва.
4. Назва істоти чи неістоти.
5. Змінний чи незмінний.
6. Назва речовини, матеріалу, ознаки, предмета, дії, процесу, стану.
7. Конкретне поняття чи абстрактне.
8. Можливо, збірний.
9. Число (однина, множина).
10. Рід (у множині рід не визначається!)
11. Відмінок
12. Відміна (І, ІІ, ІІІ, І
V
).
13. Група – тверда, м’яка, мішана.
14. Синтаксична роль.

Зразок У кімнаті не вистачало стільця.
Стільця – іменник, поч.ф. – стілець, заг. назва, неістота, змінний, назва предмета, конкретне поняття, однина, чол. рід, родов. відмінок, ІІ відміна, м’яка група, додаток. 

23 грудня 2016 року


Виконайте завдання. Одне за вибором запишіть у робочий зошит



1.     Подані слова запишіть в чотири колонки за відмінами.

Сіль, джміль, теля, стеля, гілля, рілля, маля, роль, межа, задача, мідь, піч, полум'я, тім'я, курча, курчатко, селище, площа, річ, ворота, сирота, перо, бюро, кров, соловей, алея, праця, горня. Хлопя, хлопець, радість, міць, подорож, роздоріжжя, дорога, лоша, дитя, життя, стаття, блакить, ланкова, вітер, море.

2.     Запишіть подані іменники в родовому відмінку однини.

Ваучер, ринок, вексель, дебет, фініш, документ, папір, термін, експеримент, формуляр, експорт, заголовок, підпис, індекс, заклад, ксерокс, апарат, процент, адресат, адресант, бланк, банк, комп'ютер, інститут, адрес, курс, колектив, виробіток, спеціаліст, приріст, студент, відмінок, журнал, стиль.

3.     Іменники поділіть на три групи таким чином:

а) ті, що мають форми однини й множини;

б) тільки однини;

в) тільки множини.

Пожежа, двері, блокнот, ножиці, заздрість, рукавиці, крейда, країна, дитинство, шафа, Дніпро, шахи, чагарник, батьківщина, день, зілля, насіння, пироги, ліхтар, крупинка, людство, студентство, тісуо, людина, відлуння, гомін, виделка, погода, сировина, кожух, морква, ножиці, веселощі, рапсодія, звук, порох, консерви, черевики, листя, кисіль, маса, лінощі, гроші.

4.     Розподіліть іменники, які закінчуються на р, на групи.

Звір, мир, дар, якір, Ігор, Назар, професор, вітер, оратор, пісняр, яр, школяр, муляр, сухар, Каїр, архітектор, явір, футляр, пекар, бондар, скляр, тесляр, газетяр, ліхтар, мур, сир, поговір.

5.     Визначте, до якого роду належать іменники.

Дзвін, долина, степ, лось, дівчина, хлопець, учень, учениця, староста, листоноша, кір, батько, Ілля, Валя, лебідь, жирафа, слон, селянин, селянка, українець, українка, ножиці, пустощі, кукіцль, ваюшка, колібрі, чкерепаха, снігур, синиця, Баку, Медео, Дніпро, Кравченко, Татарчук, брат, братова, пюре, мадам, місіс.


22 грудня 2016 року

Домашнє завдання з української мови, яке необхідно виконати на 23.12.2016року

Розкрийте дужки і вставте велику або малу літеру. Поясніть вживання великої літери. Перевірте відповіді за словником
(г)енеральний (с)екретар ООН, (п)резидент України, (г)олова (в)ерховної (р)ади України, (п)рем’єр-(м)іністр Канади, (м)іністерство (о)світи і науки України, (з)ахідна Україна, (к)раїни (з)аходу, (б)ульвар Тараса Шевченка, (м)айдан (н)езалежності, (р)еспубліка (б)олгарія, (к)орейська (н)ародно-(д)емократична (р)еспубліка, (р)івненська (о)бласть, (у)манська (м)іськрада, (ш)евченкові поезії, (ш)евченківські поезії, (ш)евченківська премія, (н)обелівська премія, (в)олодимир-(в)олинський, (н)аціональний (б)анк України, (к)иївський (б)удинок (м)од, (к)иївський (н)аціональний (е)кономічний (у)ніверситет, (д)ень (н)езалежності України, (р)іздво, (а)ндріївська (ц)ерква, (в)олодимирський (с)обор, (к)иєво-(п)ечерська (л)авра, (д)ержавний (м)узей (о)бразотворчого (м)истецтва, (ц)ентральна (н)аукова (б)ібліотека АН України ім. В. Вернадського, (п)ромінвестбанк України, (б)анк (а)валь, (є)вропейське (е)кономічне (с)півтовариство, (м)іжнародний (в)алютний (ф)онд.



5 правил, як запам’ятати рід незмінюваних іменників

Правило 1 – надзвичайно очевидне.
Якщо слово вживається на позначення особи жіночої статі (фрау, мадмуазель), воно, відповідно, є іменником жіночого роду. Якщо означає особу чоловічої статі – чоловічого (маестро, месьє).
Правило 2 – тварини.
Назви тварин є іменниками чоловічого роду (шимпанзе, кенгуру, колібрі)
Правило 3 – неістоти.
Назви неістот – іменники середнього роду (таксі, кашпо, кашне, бюро)
Правило 4 – географічні назви.
Рід географічних назв визначається за загальною назвою. Наприклад. Нам треба визначити рід слова Тбілісі. Ми знаємо, що Тбілісі – це місто. Відповідно, це слово – середнього роду.
Правило 5 – винятки з правила)
Рід деяких слів просто треба запам’ятати. Таке запам’ятовування полегшується через слово-пояснення. Це такі слова:
Путасу (риба) – жіночий рід
Івасі (риба) – жіночий рід
Авеню (вулиця) – жіночий рід
Цеце (муха) – жіночий рід
Кольрабі (капуста) – жіночий рід
Салямі (ковбаса) – жіночий рід
Авеню(вплив синоніма «вулиця») – жіночий рід
Бере (груша) – жіночий рід
Кольрабі (капус­та) – жіночий рід
Салямі (ковбаса) – жіночий рід
Бері-бері (хвороба) – жіночий рід
Страдиварі (скрипка) – жіночий рід
Альма-матер (мати-годувальниця) – жіночий рід
Фейхоа – жіночий рід
Торнадо (вітер) – чоловічий рід
Сулугуні (сир) – чоловічий рід
Кабукі (театр) – чоловічий рід
Барбекю (шашлик) – чоловічий рід
Сироко, памперо, майстро (вітер) – чоловічий рід
Сулугуні (сир) – чоловічий рід
Шимі (танець) – чоловічий рід
Кабукі (театр) – чоловічий рід
Кавасакі (бот) – чоловічий рід

Бефстроганов (вплив роду слова Строганов)– чоловічий рід




Карантин продовжено!
Отже, щоб легше було  засвоїти велику кількість мтеріалу, з української мови  ретельно опрацюйте самостійно тему "Іменник" на С. 89-142. Виконайте тестові завдання у вправі 354.
З української літератури завдання те саме.



Шановні шестикласники!
Пропоную вам не згаяти дорогоцінного часу і попрацювати під час карантину.
Завдання з української мови
1. Опрацюйте теоретичний матеріал на С. 120-135.
2. Повторіть правила на С. 89-118.
3. Виконайте вправи №№ 287, 295, 297, 302, 328.
4. Складіть пазл, перейшовши за посиланням.  http://learningapps.org/display?v=ptjdoepo201
5. Виконайте практичні завдання
Завдання 1. Визначте, до якого роду належать іменники.
Дзвін, долина, степ, лось, дівчина, хлопець, учень, учениця, староста, листоноша, кір, батько, Ілля, Валя, лебідь, жирафа, слон, селянин, селянка, українець, українка, ножиці, пустощі, кукіцль, ваюшка, колібрі, чкерепаха, снігур, синиця, Баку, Медео, Дніпро, Кравченко, Татарчук, брат, братова, пюре, мадам, місіс.

Завдання 2. Подані іменники запишить у три колонки: а) іменники що вживаються в однині й множині; б) іменники, що вживаються тільки в однині; в) іменники, що вживаються тільки в множині.
Радість, радощі, почуття, хитрун, хитрощі, хитрість, гілка, дрова, листя, Альпи, Кавказ, гори, селянство, село, зернина, двері, жнива, врода, хлопці, рослинність, стебло, піжмурки, дерева, дітвора, сани, людство, Петро, Суми, Барановичи, міста, вулиці.
Завдання 3. Спишіть речення без дужок. Поясніть написання не.
Зробіть фонетичний розбір слова кращої.
1. У годину грізної (не) безпеки пліч-о-пліч боролися росіяни і українці, білоруси і казахи - всі народи нашої (багато) національної Батьківщини. 2. Людська (не) доля будила (не) рохзпач в мені, а бажан...я кращої долі, яснішої.ж (Л.Укр.). 3. Краще згоріти на роботі, ніж заіржавіти від (не) робства. (Гонч.) 4. (Не) зло в нас на знаменах, а првда світова. (Рильск.)
Виконайте тестові завдання

1.    Знайдіть іменники, які належать до назв істот.
димар
друкар
русалка
продмаг
вітряк
бригадир
словник
письменник
Петро
санбат
комбат
2.    Знайдіть іменники, які належать до власних назв.
фабрика
Місяць
земля
швець
„Прапороносці”
ведмедиця
Велика Ведмедиця
місяць
Швець
прапороносець
площа
Львівська площа
3.    Знайдіть іменники, які належать лише до чоловічого роду.
педагог
ножиці
теля
плакса
суддя
сирота
професор
ступінь
комета
адреса
рева
путь
4.    Знайдіть іменники, які вживаються лише у формі множини.
будинки
окуляри
Ромни
книжки
ножиці
машини
школи
шахи
дріжджі
Чернівці
вітри
речовини
5.    Знайдіть іменники, які належать до І відміни.
солодощі
вила
сила
зілля
цеце
надія
суддя
клен
тім’я
земля
груша
корито
галузь
6.    Які іменники не належать до ІІІ відміни?
любов
ніч
рів
річ
смерть
біль
мати
подорож
гараж
ім’я
картоплиння
тінь
пень
7.    Які з цих іменників належать до твердої групи?
шлях
газета
надія
площа
батько
кобзар
лікар
сестра
кінь
рік
гай
8.    Які іменники належать до мішаної групи?
каміння
межа
почуття
листоноша
проводир
лікар
круча
школяр
9.    У яких словосполученнях допущено помилки?
кмітливе шимпанзе
маленький колібрі
велика МТС
міський МТС
уважний леді
10.    При написанні яких слів (виразів) допущено помилки?
неправда (брехня)
неправда, а брехня
нероба
неклен
не клен, а липа
не нависть
не щастя (горе)


Завдання з української літератури
1. Прочитати оповідання В. Винниченка "Федько-халамидник" (С. 57-74).
2. Відповідати на питання на С. 74-77.
3. Скласти літературний паспорт прочитаного оповідання.
4. Придумати власну версію продовження оповідання.



1 коментар: